Władze Pruszkowa przypominają o obowiązku zawarcia umów na odbiór odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości, które nie są zamieszkałe przez mieszkańców, ale generują odpady. Przemawia za tym nie tylko regulacja prawna, ale także dbałość o porządek i ochronę środowiska w mieście. Dotyczy to każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, w tym sklepów, lokali gastronomicznych czy obiektów usługowych. Warto zwrócić uwagę na szczegółowe zapisane zasady i wymogi związane z tym obowiązkiem.
Właściciele nieruchomości muszą zawrzeć umowy na odbiór odpadów z przedsiębiorcami, którzy są uprawnieni do ich zbierania, a ich lista dostępna jest w Rejestrze Działalności Regulowanej. Jeśli nieruchomość ma część mieszkalną oraz część wykorzystywaną na działalność gospodarczą, obowiązki są dwutorowe: należy uiścić opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie złożonej deklaracji oraz dodatkowo zawrzeć umowę na odbiór odpadów z akredytowanym podmiotem w przypadku części przeznaczonej na działalność.
Miasta przestrzega regulacji dotyczących separacji odpadów. Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych pochodzących z mieszkań i z działalności gospodarczej. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych są zobowiązani do udowodnienia posiadania umowy na odbiór odpadów, co będzie kontrolowane przez gminę co najmniej raz na dwa lata. Kontrola ta ma na celu zapewnienie, że odpady są zarządzane zgodnie z obowiązującymi przepisami i postanowieniami umownymi, które powinny obejmować różne frakcje odpadów, zarówno zmieszane, jak i segregowane.
Źródło:
Oceń: Przypomnienie o obowiązku indywidualnych umów na odbiór odpadów komunalnych dla przedsiębiorców w Pruszkowie
Zobacz Także